PLEASE USE A NAME WHEN COMMENTING

17 January 2021

Meir Ettinger 12/22 – From "incitement" to incitement

מ"הסתה" להסתהלע"נ אהוביה סנדק הי"ד

האחריות על הרצח הנורא, אינה תלויה רק על צווארם של אותם רוצחים, קלי דעת מארגון הפשע הגדול במדינה, אלא על אותם אנשים שאפשרו את ההסתה ההולכת ומתגברת נגד נוער הגבעות // מאיר אטינגר

  • מאיר אטינגר ז' טבת תשפ"א - 16:21 
  • 22/12/2020

השבוע ביום ראשון [ה' בטבת] חל יום הרצח ה20 של בני הזוג הרב בנימין כהנא ורעייתו טליה השם יקום דמם מהרה, שנרצחו מאש הרובים שהעניקה ממשלת ישראל למרצחים. בחייו התמסר הרב בנימין ל"רעיון היהודי" – מושג שהטביע אביו הרב מאיר כהנא הי"ד, ולרצון להשמיע את קולה של התורה בחיים הציבוריים, כדי להגשים את אותו רעיון יהודישלשמו קיים בכלל העם היהודי.

בקובץ המאמרים הקטן 'טל בנימין' שהוציאו מיד אחרי הרצח נאספו כמה מאמרים שכתב הרב בנימין בחייו. המאמרים (הלא רבים) המופיעים בספר מציגים בהירות מחשבתית לצד כישרון כתיבה מיוחד, וכמעט כל אחד מהם יש בו רלוונטיות וחידוש גם בימינו, הם מציגים יכולת חשיבה וניתוח 'נגד הזרם' ועקביות של אחיזה ב'רעיון היהודי הצרוף' תוך כדי ניסיון לזכך אותו עוד ועוד, כדי להגיע לאמת לאמיתה

מתוך המאמרים האלו רציתי לכתוב סקירה קטנה על מאמר קצר שנכתב בשנת תשנ"ח כמכתב לערוץ 7 של אותם ימים (אז ערוץ 7 היה תחנת רדיו בלתי חוקית שנרדפה ע"י הממסד), המאמר מעניין כי הוא נוגע בתופעה הקיימת גם כיום במעגלים קרובים ביותר, וגם כי קיימת בו מעין ראיית הנולד ארוכת טווח, שיכולה לתת הסבר לשורשים של המהפך שעבר על ערוץ 7 (כתמונת מראה של הציבור שמאחוריו) שהפך לתומך מובהק של אלו שרדפו אותו בעבר, ומגן המחלקה היהודית בשב"כ.

את המאמר כתב הרב בנימין בעקבות הקמפיין של "ערוץ שבע" סביב סערת אבישי רביב, שהתגלה כסוכן שב"כ שפעל כ"שמפניה", לפי העולה מהמאמר בערוץ 7, כמו גם דוברי ימין נוספים, ראה בפרשת אבישי רביב הזדמנות להיפטר מההאשמה של ה"הסתה" שמטרתה היתה להאשים את הימין ברצח רבין. הרב בנימין שלא חיבב בכלל את הפעילות של אבישי רביב והדומים לו, לא אהב גם את הקמפיין בערוץ 7 שהאשים את השב"כ בכל ההסתה, ועל הדרך קיבל את טענת השמאל שכל המסרים התקיפים נגד אוסלו הרי הם בגדר "הסתה".

"האם אינכם מבינים שבניסיון לזרוק את הכול על אבישי רביב, אתם תוקעים לעצמכם סכין בגב? האינכם מבינים שכאשר השמאל מדבר על "ההסתה הנוראה" הוא מתכוון קודם כל לדברים שנאמרו בערוץ 7? האינכם מבינים שאם האמת היתה מדריכה אתכם, עליכם היה לעמוד מאחורי הדברים שהשמעתם אז ולטעון שאלו הדברים היו נכונים להיאמר, ואין זו "הסתה" אלא חובתכם הציבורית מצד "לא תעמוד על דם רעך"?

בחרתי את המאמר כי לדעתי תופעה זו שהרב בנימין מניח עליה את האצבע, קיימת גם היום, הרצון להיפטר מתדמית שלילית (שלעיתים במקום מסוים באמת אינה נכונה, או אותם אנשים סוחבים אותה בגלל שכנים גיאוגרפים או אידאולוגיים שקצת היו רוצים להתנער מהם), גורמת לבחור בדמגוגיה זולה, כזו היוצרת מפולת אידיאולוגית, הגוררת עוד ועוד התנצלות, המצריכה עוד תיקון תדמית, עד שהלכה למעשה הקו האידאולוגי משתנה, ודברים שבהם אותם אנשים האמינו עד לא מזמן בכל ליבם ופעלו כך בעצמם, הופכים למגונים או פסולים עד כדי שהם מסוגלים לקדש עליהם מלחמה בעצמם. כתוצאה מההיגררות אחרי השיח התקשורתי והפוליטי, היגררות עד כדי בליעה בתוכו.

חשוב להדגיש שההיגררות הזו שאולי בתחילתה אינה אלא מהשפה ולחוץ, הופכת מהר מאד להיות שווה בפה ובלב, שכן, בית גידולו של האדם ומרחב השיח שבו הוא פועל, גם מצייר עבורו תמונת עולם חדשה, לכן אין פלא שמה שבעבר היה להם פשוט וברור, טבעי והגיוני היום מצטייר להם כקיצוני והזוי, משיחי ומטורף. ומה שהיה בהתחלה מחלוקת טקטית הופך להיות הבדל אידיאולוגי כאשר נבלעים בשיח התקשורתי והרצון להשליך את עול שיתוף הפעולה על הצד השני.

הנכונות לבחור בשקר רק כדי לגלגל את ה'אשמה' על הצד השני, במקום להיות נכון לעמוד על שלנו, ולהצליח להבדיל בין 'הרעיון היהודי' למה שאינו בדיוק כזה. יוצרת את אותו מפולת אידיאולוגית, של קבלת הנרטיב של ה"שקר" עד כדי כך שכדי שלא להיות מואשמים ב"הסתה" הם הופכים להיות שותפים להסתה נגד אחיהם.

הרב בנימין מדגיש שהרעיון מכוון גם למעגלים הפנימיים "אודה שגם כלפי כמה וכמה אנשים שאמורים להיות חברים שלי יש לי טענה דומה ואף חריפה יותר, אני נדהם לשמוע מכמה מהם בתקשורת שלכל ניקובי הצמיגים לערבים ולכל ה"בלאגן" באיזור חברון לכל זה יש "אשם" יחידאבישי רביב השעיר לעזאזאל. אמנם קל להטיל עליו את האשמה באוירה הקיימת את כל "הפשעים" האלו. אבל רבונו של עולם, מה האינטרס בזה? הרי ברור למעלה מכל ספק שאלו שמטילים את האשמה על אבישי רביב חושבים שהדברים היו נכונים כאשר נעשו, אז מה פתאום אבישי רביב "הדיח" לכל זה" כותב הרב בנימין באותו מאמר.

מהמאמר הזה אני רוצה לקחת את אותו עיקרון של ההיפוך המחשבתי, והשחיקה האידאולוגית שנוצרת כתוצאה מאותה תופעה של הרצון "לגלגל" את האשמה, עיקרון שנכון לכל אחד בנוגע לסוגיות שהוא מאמין בהם, וניתן לזהות כאמור עד כמה הדברים רלוונטיים גם היום במעגלים הקרובים אלינו.

את המאמר הזה התחלתי לכתוב אתמול לפני שנודע דבר הרצח המתועב של אהוביה סנדק הי"ד על ידי שוטרי מחוז ש"י, העסוקים ברדיפת 'נערי גבעות' בגיבוי של סלתה ושמנה של הציונות הדתית, אבל הדברים מתקשרים באופן ישיר לרצח הנורא, שלא ישכח ולא יסלח, עד שיתחלף השלטון הזר והמכוער, של אותם מנהיגים שאינם יודעים להנהיג את עצמם, ורוצים להנהיג את עם ישראל, וידיהם שהיו מגואלות עד עתה בדם יהודים שנרצחו ע"י האויב, נצבעו כעת גם בדם  שנשפך בידיהם באופן ישיר.

האחריות על הרצח הנורא, אינה תלויה רק על צווארם של אותם רוצחים, קלי דעת מארגון הפשע הגדול במדינה,  אלא על אותם אנשים שאפשרו את ההסתה ההולכת ומתגברת נגד נוער הגבעות: מהריסות למעצרים, וממעצרים לעינויים, ומעינויים לרצח של נער גיבור וצדיק שנפל לפני בני עוולה שאינם יודעים מימינם ומשמאלם, שאין להם שום ערך ותכלית בחייהם מלבד לקבל את המשכורת החודשית על הפשעים שיבצעו.

וכך בדיוק כפי שמתאר הרב בנימין במאמר - אותם אנשים שפחדו לדבר על האויב הערבי פן יואשמו בהסתה, אפשרו ונתנו במה מתמשכת להסתה שהובילה לרצח של אהוביה סנדק הי"ד.

אותם רבנים שחששו לחתום על קריאות לעצור את הפגיעה בנוער הגבעות, או להתנגד להתנכלויות המשטרה, פן חס וחלילה יואשמו בתמיכה בנוער הגבעות ויואשמו בתמיכה בהסתה - שתקו מול מחול השדים והקריאות בתקשורת לרצוח ולהתעלל בנערי גבעות, וכך התירו את דמם של אהוביה הי"ד וחבריו.

לא מספיק רק חשבון הנפש וההכאה על חטא, כפי שעשו אחי יוסף "אבל אשמים אנחנו" אלא יש צורך להתחקות אחרי התהליך שהוביל ואפשר את יצירת אותו אקלים שבו הותר דמם של נערי הגבעות. אקלים שנכנע לשקר, ומתקשה להגיד את האמת, וממילא אינו מסוגל לתמוך בנוער הגיבור והאהוב שנלחם על אדמת ארץ ישראל ולא מתפשר על כבוד ישראל. בנוער שאינו מעוות את מושגי היסוד של היהדות בנוגע לכבודם של ישראל ולמהי מדינה יהודית.

https://www.hakolhayehudi.co.il/item/blogs/מ_הסתה__להסתה_–_לע_נ_אהוביה_סנדק_הי_דLINK: 


TRANSLATION IMPERFECT

This week on Sunday [Thursday, Tevet], the 20th day of the murder of the couple Rabbi Binyamin Kahana and his wife Talia Hashem יקום דמם מהרה  who were killed by the gunfire given by the Israeli government to the murderers. During his life, Rabbi Binyamin devoted himself to the "Jewish idea" - a concept coined by his father, Rabbi Meir Kahana, 14, and to the desire to make the voice of the Torah heard in public life, in order to fulfill that Jewish idea - for which the Jewish people exist.


In the small collection of articles 'Tal Binyamin' that were published immediately after the murder, several articles written by Rabbi Binyamin in his life were collected. The (not many) articles that appear in the book show mental clarity along with a special writing talent, and almost every one of them has relevance and innovation even today, they show the ability to think and analyze 'against the current' and consistency of grasping the 'pure Jewish idea' while trying to purify it more And more, to get to the real truth.


From these articles I wanted to write a small review of a short article written in 1958 as a letter to Channel 7 of those days (then Channel 7 was an illegal radio station persecuted by the establishment), the article is interesting because it touches on a phenomenon that exists even today in very close circles. And also because it has a kind of long-term foresight, which can explain the roots of the upheaval that took place on Channel 7 (as a mirror image of the public behind it) who became a clear supporter of those who persecuted him in the past, and the GSS Jewish Department defender.


The article was written by Rabbi Binyamin following the "Channel 7" campaign around the Avishai Raviv storm, which turned out to be a GSS agent who acted as "champagne," according to the Channel 7 article, as did other right-wing spokesmen, who saw the Avishai Raviv affair an opportunity to get rid of the accusation. Incitement "aimed at blaming the right for Rabin's assassination. Rabbi Binyamin, who did not like the activities of Avishai Raviv and his ilk at all, did not like the Channel 7 campaign that blamed the GSS for all the incitement, and along the way accepted the left's claim that all messages are strong against Oslo. They are in the nature of "incitement."


"Do you not understand that in trying to throw everything at Avishai Raviv, you stab yourself in the back? Do you not understand that when the left talks about 'terrible incitement' he means first of all what was said on Channel 7? Do you not understand that if the truth guided you, you should have stood behind it? That you made it then and claim that these were the right things to say, and that this is not "incitement" but your public duty on the part of "thou shalt not stand against the blood of thy neighbor"?


I chose the article because in my opinion this phenomenon that Rabbi Binyamin is pointing the finger at, still exists today, the desire to get rid of a negative image (which is sometimes really wrong in a certain place, or the same people drag it because of geographical or ideological neighbors who would like to get rid of) Cheap, one that creates an ideological avalanche, which leads to more and more apologies, which requires further image correction, until in fact the ideological line changes, and things that those people until recently believed with all their hearts and acted on their own, become obscene or wrong to declare war on themselves. . As a result of being dragged after the media and political discourse, dragging to the point of being swallowed up in it.


It is important to emphasize that this migration, which may at first be nothing but language and pressure, very quickly becomes equal in the mouth and heart, for the person's habitat and the discourse in which he operates also paint a new worldview for him, so it is no wonder that in the past they were simple and clear, natural and logical. Today seems to them to be extreme and delusional, messianic and insane. And what was initially a tactical controversy becomes an ideological difference when swallowed up in the media discourse and the desire to throw the burden of cooperation on the other side.


The willingness to choose a lie just to roll the 'blame' on the other side, instead of being right to stand up for ourselves, and to be able to differentiate between the 'Jewish idea' and what is not exactly like that. Creates the same ideological avalanche, of accepting the narrative of the "lie" so much so that in order not to be accused of "incitement" they become partners in incitement against their brethren.


Rabbi Binyamin emphasizes that the idea is also aimed at the inner circles. "I will admit that I also have a similar and even sharper claim against several people who are supposed to be my friends. I am surprised to hear from some in the media that all tire punctures for Arabs Single - Avishai Raviv the goat to Azazel. Although it is easy to blame him for the existing atmosphere of all these "crimes". But Lord of the world, what is the interest in that? It is clear beyond any doubt that those who blame Avishai Raviv think things were right when they were done, So what suddenly Avishai Raviv "dismissed" for all this "Rabbi Binyamin writes in the same article.


From this article I want to take the same principle of mental reversal, and the ideological erosion created as a result of the same phenomenon of wanting to "roll" the blame, a principle that is true for everyone regarding issues he believes in, and can be identified as relevant today in circles close to us.


I started writing this article yesterday before learning of the abominable murder of her beloved godfather XIV by SJ District Police, who are persecuting 'Hill Boys' backed by Salta and Fat of Religious Zionism, but things are directly related to the horrific murder, which will not be forgotten and not Forgive, until the foreign and ugly rule is replaced, of those leaders who do not know how to lead themselves, and want to lead the people of Israel, and their hands that were hitherto redeemed by the blood of Jews murdered by the enemy, are now also stained with blood shed directly by them.


The responsibility for the horrific murder, depends not only on the necks of those murderers, ignorant of the largest criminal organization in the country, but on those people who allowed the growing incitement against the youth of the hills: from ruins to arrests, and from arrests to torture, Who do not know from their right and left, that they have no value and purpose in their lives other than to receive the monthly salary for the crimes they will commit.


And so just as Rabbi Binyamin describes in the article - those people who were afraid to talk about the Arab enemy lest they be accused of incitement, allowed and gave an ongoing stage to the incitement that led to the murder of her beloved godfather XIV.


Those rabbis who were afraid to sign calls to stop harming the hill youth, or to oppose police harassment, lest God forbid they be accused of supporting the hill youth and accused of supporting incitement - were silent in the face of the demon dance and the media calls to murder and abuse hill boys.


Not only the reckoning of the soul and the beating on sin, as did my brother Joseph "but we are guilty" but it is necessary to trace the process that led and allowed the creation of the same climate in which the blood of the hill boys was allowed. A climate that succumbs to lies, and finds it difficult to tell the truth, and in any case is unable to support the heroic and beloved youth who fight on the land of the Land of Israel and do not compromise on the honor of Israel. In youth that does not distort the basic concepts of Judaism regarding the dignity of Israel and what a Jewish state is.



 

No comments:

Eliezer Meir Saidel: A Smell of Gan Eden – Chayei Sarah

  A Smell of Gan Eden – Chayei Sarah וְיִתֶּן לִי אֶת מְעָרַת הַמַּכְפֵּלָה אֲשֶׁר לוֹ אֲשֶׁר בִּקְצֵה שָׂדֵהוּ בְּכֶסֶף מָלֵא י...