Due to Blogger Format Changes

Due to Blogger Format Changes, Posts Will Be Shortened With LINKS to ORIGINAL NO MORE ANONYMOUS COMMENTS: they will be deleted. YOU MUST USE A NAME OR MONIKER!

13 June 2019

Meir Ettinger – הרב יצחק גינזבורג בשבילי Ivrit

הרב יצחק גינזבורג בשבילי

מאיר אטינגר מספר על המפגש הראשון עם תורתו של הרב גינזבורג. על הנכונות להתמודד עם שאלות גם ללא תשובות, תורה שלא נגמרת ומנהיג מיוחד שרואה בכולם כשווים לו

  • מאיר אטינגר 
  •  


עמותת "גל עיני" עושה היום קמפיין צ'רדי לגיוס כסף, לצורך הגדלת הפצת התורה של מורי ורבי הרב יצחק גינזבורג, באיכות ובכמות. הרב יצחק שאני אוהב אותו מאוד ביקש מהתלמידים לעזור להצלחת הקמפיין.
לבקש כסף מאנשים זה לא הצד החזק שלי, ואני מאד מתבייש לפנות באופן אישי ולבקש מכם לעזור, ולכן חשבתי לכתוב מי זה הרב יצחק בשבילי, ולמה לדעתי יש בתורה שהוא מלמד בשורה ששווה להשקיע בה. ואם זה יגרום למישהו לתרום, זה מאוד ישמח אותי.
   | היהודי הכי אמיתי
כשהייתי בחור בישיבה, היו לי הרבה מאוד שאלות, על היהדות ועל הרלוונטיות שלה היום. קראתי המון ספרים, חיפשתי אצל מלא דמויות, אבל בסופו של יום הרגשתי שהשאלות יותר טובות מהתשובות ובכלל החוויה הייתה שהרבנים עוסקים בטיוח והכחשה עצמית, אהבתי מאד את התורה מאד לא אהבתי את הרבנים.
בסוף, אמר לי ראש הישיבה, משהו כמו "אתה צריך ללכת לרב גינזבורג, רק הוא יכול לעזור לך". לקח לי כמה שנים, אחרי שהעיפו אותי מהישיבה לדעת כמה הוא צדק. האם מצאתי אצל הרב יצחק תשובות לכל השאלות? לא. אבל מצאתי שוויון נפש ורוגע מול השאלות, אומץ להיענות לאתגר שהם מציבות, ותורה "ארוכה מארץ מידה ורחבה מני ים" שיכולה להכיל אותן.
לאמת יש כמה צורות, יש אמת שאומרת הכל בפנים, אמת של תשובות. יש אמת של חיפוש ללא הרף, של שאלות נוקבות, מתוך אמון בקיומן של תשובות אמתיות. לדעתי הרב יצחק הוא היהודי הכי אמיתי שיש בעולם. כמי שחרת על דגלו את צווואת דוד לשלמה "דע את אלוקי אביך ועבדהו בלב שלם ונפש חפצה... אם תדרשנו יימצא לך".
מי היום עוד מאמין בזה? ש"אם תדרשנו יימצא לך"?
העולם מתעדכן היום ללא הרף, כל חמש שנים זה כבר דור, בכל דור צריך לתרגם את התורה לשפת הדור, אבל אם פעם כל 2-3 דורות קם ענק רוח שתפר לבוש חדש לתורה, היום צריך לבוש חדש כל 5 שנים.
לתחושתי, הצורה שבה הרב יצחק מלמד תורה היא הצורה היחידה שיכולה לתת מענה לדור המיוחד שלנו. האומץ, הנאמנות והשפלות יוצרים תמהיל של חוויה כאילו אתה לא רק טובל בים התורה, אלא שם את ידיך על הנביעה עצמה.
   | שפלות של מורה רוחני
בדור שלנו, אנחנו לומדים מדי כמה חודשים את הפשט של הפסוק "חדלו לכם מן האדם, כי במה נחשב הוא", קלונם של דמויות נערצות מתגלה חדשות לבקרים, האמון שאנחנו נותנים במנהיגים הולך ופוחת. מצד שני אנחנו מודעים גם למגבלות שלנו בעצמנו, ולצורך בהדרכה, לימוד ואפילו הנהגה.
לטעמי, מצאתי ברב יצחק שילוב עדין של הדברים. מצד אחד אתה עומד מול אדם שרואה בך לחלוטין כשווה אליו, לא מחלק הוראות, לא נותן פקודות, ואפילו נהנה כשמתחצפים או 'לא סופרים' אותו. אדם שנותן בכל מי שקשור אליו אמון מלא, מאפשר לו לטעות, ומביע את דעתו רק כשמבקשים ממנו (גם זה בקושי). ומצד שני בעל תעוזה לקחת אחריות, במקום שאין אנשים, ומוכן לשאת בעול הכבד ביותר אם רק יבקשו ממנו.
הרב יצחק לעולם לא מחפש שתקשיב לו. הוא מחפש להפוך אותך למשיח, לזה קוראים מנהיגות מתמירה, אין פלא שמעטים אלו שנשארים לידו, את כל השאר הוא דחף לפרוש כנפיים ולהיות עצמאיים
כשאני מדמיין מנהיג יהודי, כשאני מדמיין את דוד המלך - ככה הוא נראה.
יצא כבר ארוך, אבל רק בקצרה עוד שתי נקודות
   | עבודת ה' ו/בהומור
הרב יצחק הוא הרב הכי מצחיק שיש, למי שלא מכיר זה נשמע מוזר, לא התכוונתי שיש אצלו צחוקים ובדיחות קורעות, אבל מעולם לא פגשתי רב שהתורה שלו ספוגה כל כך בהומור, זה רפואה לדור שלנו, זה מרכך את הביקורת הנוקבת, ואת המאבק התמידי בין הנפשות, כשאתה לומד ממנו תורה אתה רואה מה פירוש הדבר שהתורה היא חיות.
   | התשובה הציבורית
אנחנו רגילים למתח הקיים בין העיסוק בפרט לעיסוק בכלל, בין פוליטיקה לאמונה, בין עבודת ה' למעורבות חברתית. אבל אצל הרב יצחק המתח הזה בכלל לא קיים.  לדעתי הוא הרב הכי פרטי - במובן שהוא מתעסק במצוקות ובשאיפות הכי אישיות, בלי לנתק את האדם מלהיות מודע לעצמו, קשוב לעצמו. ומצד שני הרב הכי כללי. כשאתה מדבר איתו אתה באמת מבין שהתשובה ציבורית היא לגמרי חלק מעבודת ה', היא המשך ישיר לתפילה ולשיעור חסידות. תודו שזה נדיר, לדעתי רק מהחוויה כזו תצמח מהפכה.
זהו, זה הרב יצחק שלי על קצה המזלג.  אני באמת מאמין שהתורה שלו - אם רק יכירו אותה באמת יכולה לתת רפואה להרבה עולמות שבורים, ושיש לה בשורה לכל אחד מאיתנו ולכולנו ביחד ושהיא שווה את ההשקעה. אם גרמתי למישהו להשתתף - אשריי!

No comments:

Two Presentations by Eliezer Katzoff ........SEE UPDATE

Bomb Shelters in Israel I've also updated my website to reflect these links ( www.elikatzoff.com ). As has been all over the news, last ...