Due to Blogger Format Changes

Due to Blogger Format Changes, Posts Will Be Shortened With LINKS to ORIGINAL NO MORE ANONYMOUS COMMENTS: they will be deleted. YOU MUST USE A NAME OR MONIKER!

28 January 2020

בנייה לא חוקית Meir Ettinger א' שבט תש"פ

בנייה לא חוקית
דעה: בערוץ שבע עשו מעשה מכוער. האם יהיה אפשר לסמוך על תקשורת "ימנית" כזו כאשר יעמדו על הפרק שאלות הרות-גורל בקשר לעתידו של עם ישראל?

לפני כשבוע הרסו כוחות הביטחון שתי בתים, בתים שהתגוררו בהם משפחות, בגבעת 'קומי אורי' ביצהרהעילה להרס שאושר על ידי שר הביטחון נפתלי בנט היא, העובדה שהבתים נבנו בשטח B. בניגוד לשקר שהדהדו אנשי שר הביטחוןבג"ץ לא חייב אותו כלל להרוס את הבתים, אלא רק אפשר לו. מדוע שש בנט לאשר את ההרסלמפלגת 'ימינה' פתרונים.

על חשיבות המאבק על הבנייה בשטחי B, והמלחמה בשקר של "סיפוח שטחי C" שהוא למעשה אימוץ ויישור קו עם הסכמי אוסלו, אלו שהביאו לרצח של יהודים רבים כל כך, וקריעה לגזרים על ארץ קדשנו. מה היה חושב הרצי"ה קוק אילו היה יודע שקריאתו "איפה שכם שלנו, איפה יריחו שלנו" התחלפה ב"לספח את עפרה, כביש עוקף חאוורה להר ברכה". צריך להרחיב בהזדמנות אחרת.

אבל עובדה מקוממת אחת שלא יכולה לתת מנוח, לא מאפשרת להמשיך ולשתוק, והיא יישור הקו של 'המגזר' עם ההרס רק בגלל העובדה שמבצעו הוא 'משלנו'.
הכותרת בערוץ 7 ביום ההרס היתה "נהרסו מבנים בלתי חוקיים ביישוב יצהר", גם כאשר דיווחו על בניית הבתים מחדש דיווח האתר "נבנו מחדש הבתים הבלתי חוקיים". בדקתי, כיצד נראו הכותרות באתר ערוץ 7 כאשר ההרס היה קרוב לאתר. לא מצאתי את הביטוי 'בלתי חוקיים', לא בפינוי ב'בתי דריינוף' בבית אל, לא בפינוי 'גבעת האולפנה' בבית אל. הכותרות האלו הם שהופיעו באתרי שמאל כמו 'ידיעות' ו'הארץ' כאשר הרסו בבית אל.

לא מדובר במשגה, אנשים רבים פנו ומחו בפני עורך האתר, אדם שלו שנאה אישית עזה לנוער הגבעות, הוא דחה אותם בבוז מתנשא, וכי למה לאהרי הצד של הכוח נמצא אצלוואת האידאולוגיה אפשר לכופף לצרכי הפוליטיקה הצרה והמכוערת של עיתונאים.

רק שתבינו, הבתים בגבעת 'קומי אורי' מוגדרים כבלתי חוקיים, בגלל שהרשות הפלסטינית לא נתנה להם אישור. מדינת ישראל בעיני עצמה ויתרה לחלוטין על שטחים אלו ומסרה אותם לאויב, היא ביצעה את ההרס 'כידא אריכתא' של שלטון המרצחים של אבו מאזן. הבנתם את זה? כשערוץ 7 קורא לבתים 'לא חוקיים' אילו היה מדובר במציאות שבה יש אפשרות לקבל אישור מהמנהל האזרחי, ניחא, אולי היה אפשר להחריש. גם זה הרי נורא ואיום. כאילו אנשי ערוץ 7 מתגוררים בבתים חוקיים, כאילו שההתיישבות ביהודה ושומרון קמה באופן חוקי.

האם רבני ערוץ 7 שכחו את דבריו של הרב צבי יהודה קוק שאמר:

"וכמובן אם חלילה ייעשה על-ידי מי-שהוא מאתנו, יחידים שלנו או ממשלה שלנו, מה-שהוא של בגידה ומעילה בשליחותנו זאת, כלפי דורותינו כולם של כל-ישראל, הלא כל דבר שכזה הוא בהחלט לא-חוקי ולא-ממשי, והוא בטל-ומבוטל למפרע ומכאן-ולהבא, כעפרא-דארעא ופחות מזה. וקשר נצח ישראל וארץ-חיינו-קדשנו זאת לכל חלקיה וגלילותיה כולם, הלא קבוע-וקיים לעד-לעולם בדבר השם כימי השמים על הארץ"?
או את דבריו שאמר:

"על הארץ הזאת, אשר לעולם עומדת, שהיא לנו מורשה, כמו שהתורה היא מורשה, נחלה שאין לה הפסק, נאמר בדבר ד': "והתנחלתם", בצווי אלוקי מיוחד ונצחי, לא לתת בתוכה מקום חניה לנוכרים. ואנחנו כולנו, המקובצים פה, הלא הננו נציגים שלוחים של כל עם-ישראל, החוזר אל נחלת-אבותיו הקדמונית ולא תעלה על הדעת ולא תבוא כל בגידה ומעילה בתפקיד שליחותנו זאת, חלילה, מצד איזשהו של שרים או של ממשלה.

"הננו מובטחים וקיימים בחוק ולא יעבור בשובנו בשם ד' שיבת ציון עם החזרת שכינתו והארת פניו אלינו כי לא יטוש השם עמו ולא יעזוב את נחלתו, וכל מיני הסכמים או ויתורים על כל חלק של נחלת אבותינו אין להם כל זכות, ממשות ותוקף-חיוב, והם בטלים ומבוטלים מכאן ולמפרע ומכאן ולהבא”

קשה למצוא מילים לתאר את גודל הכיעור, כאשר מעשה שכזה בא מאתר שהוקם באופן בלתי חוקי, שנלחם בראשית דרכו ב'תשקורת העויינת', והפך לכלי תקשורת עוין, כזה שהערכים ואהבת הארץ, ניצבים במקום משני, הרבה אחרי הפוליטיקה, קידום האינטרסים של מפלגות. האם יהיה אפשר לסמוך על תקשורת "ימנית" כזו כאשר יעמדו על הפרק שאלות הרות-גורל בקשר לעתידו של עם ישראל?




No comments:

Two Presentations by Eliezer Katzoff ........SEE UPDATE

Bomb Shelters in Israel I've also updated my website to reflect these links ( www.elikatzoff.com ). As has been all over the news, last ...