Due to Blogger Format Changes

Due to Blogger Format Changes, Posts Will Be Shortened With LINKS to ORIGINAL NO MORE ANONYMOUS COMMENTS: they will be deleted. YOU MUST USE A NAME OR MONIKER!

17 January 2018

Rabbi Eliyahu Shlit”a מערכת הקול-היהודי א' שבט תשע"ח

בנט השתלח ברב שמואל אליהו: "קריאה חצופה"
יו"ר הבית היהודי משתלח ברב שמואל אליהו על רקע קריאתו לפטר את הרמטכ"ל. רב הישוב בית אל: "או יחידה נפרדת או לא להתגייס"

מערכת הקול-היהודי א' שבט תשע"ח - 10:34 17/01/2018

הרב שמואל אליהו, רבה הראשי של צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית, קרא בראיון לגלי צה"ל לפטר את הרמטכ"ל, וזאת מאחר והוא מכניס לצבא "אג'נדה פמיניסטית מטורפת", דבר שגורם לפגיעה במוטיבציה להתגייס ולפגיעה בתפקוד החיילים. בתגובה השתלח בו יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט וכינה את קריאתו "מחוצפת".

"לא יודע מה נכנס לאיזנקוט בראש. שרי הממשלה וראש הממשלה צריכים להגיד לאיזנקוט תחזיר את המפתחות ולך הביתה. אחרי הדוח של הירידה במוטיבציה היית צריך לארוז. יותר מדי דברים עשית כדי להוריד את המוטיבציה במיוחד המלחמה בחיילים הדתיים. אני קורא לראש הממשלה להגיד לאיזנקוט לך הביתה", אמר הרב אליהו.

דבריו של הרב אליהו מגיעים על רקע דברים שפורסמו על ידי רב הישוב בית אל וראש ישיבת עטרת כהנים שלמה אבינר, שהצהיר אתמול כי אם יש נשים ביחידה הצבאית אליה מתגייסים בחורי הישיבות עליהם לא להתגייס.

"אני מזועזע מאוד מהאמירה", אמר הרב אליהו. "אם הרב שלמה אבינר אמר משפט כזה צריך להבין מה הוביל אותו לזה. הוא ידוע כאוהב צבא ועם ישראל ואם הוא הגיע למצב שהוא צריך להגיד אמירה כזאת כנראה שהמצב באמת קשה.

אם אנחנו רואים היום שיש ירידה במוטיבציה של גיוס, משהו נפגע בצבא. אם ביחידות מעורבות מורידים את הרף, משהו נפגע. מישהו צריך להגיד חבר'ה - תעצרו. הרב אבינר הוא אדם אחראי, ראש ישיבה עם אלפי תלמידי בכל רמות הפיקוד בצבא. מוסרי נפש הכי גדולים למען עם ישראל. שנים חינך כך ואם אדם שכל החיים שלו חינך למען עם ישראל ולמען מסירות נפש נאלץ לומר משפט קשה, אולי צריך להתעורר".

בנוגע למפקדת הטייסת הראשונה שמונתה על ידי מפקד חיל האוויר אמר הרב אליהו כי "כל אדם שרוצה לתרום למדינה הוא מבורך. אני מתאר לעצמי שהיא השקיעה הרבה עבודה ומסירות, זיעה ומאמצים, אבל המשקל ששוקלים הוא לא על טייסת אחת, השאלה היא האם צה"ל מתחזק או נחלש. המדדים מראים שהוא נחלש. זה הדובדבן על הקצפת. מדובר ביחידות של רוב הצבא שהן יחידות שטח. רמת החיילות נפגעת. שאתה שומר עם חיילת השמירה נפגעת. שאתה נמצא בנגמ"ש עם חיילת הדריכות נפגעת. זה פוגע בצה"ל, זה פוגע במדינה. אני בן אדם כולנו בני אדם. אחרי כל הסיפורים של העבירות המין באופנה במשטרה בישיבות כל מקום שיש תערובות של גברים ונשים. כל חייל ליד חיילת המשימה שלו לא תבוצע כמו שצריך".

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט, יצא נגד האמירה של הרב אליהו ואמר: "יש ציבור חרדל"י בחרדה גדולה. יש לנו מדינה מצוינת. הכל בסדר. דוחה לחלוטין קריאה שלא להתגייס לצה"ל ואת הקריאה החצופה לפטר את הרמטכ"ל. הקבוצות השונות בחברה הישראלית יוצרות תמונת מציאות, תזה מכוננת, ואז כל שגיאה שקוראת לכאורה מצדיקה את התזה. לצה"ל אין אג'נדה לחלן את העם ולא במשרד החינוך להדתה”.

hakolhayehudi [google translation]

No comments:

Reb Neuberger – TREACHERY ON THE SENATE FLOOR

AIYEKAH … WHERE ARE YOU? TREACHERY ON THE SENATE FLOOR   Greetings Friends:   Here is this week’s video:   May we see the Final Redemption s...