Due to Blogger Format Changes

Due to Blogger Format Changes, Posts Will Be Shortened With LINKS to ORIGINAL NO MORE ANONYMOUS COMMENTS: they will be deleted. YOU MUST USE A NAME OR MONIKER!

04 February 2018

Meir Ettinger – "נדאג לנטרל אותך” 31.1.2018

"נדאג לנטרל אותך"
מאיר אטינגר מספר את סיפורו של משה שחור, שנעצר עד לתום ההליכים נגדו לאחר איומי המשטרה ושלוש שנים של צווים מנהליים רצופים

מאיר אטינגר ט"ו שבט תשע"ח - 17:47 
31/01/2018

לפני כ-3 חודשים...
משה שחור מעוכב לחקירה בימ"ר ש"י, העילה הרשמית: חשד להפרת אחד מצווי ההגבלה המנהליים שהוטלו עליו. למשה כבר ותק של 3 שנים בצווים מנהליים, צו נגמר ומיד מגיע צו חדש. חברים שאסור לו לדבר איתם כבר למעלה משנתיים וחצי, ותקופות ארוכות שבהם אסור לו לצאת מהבית משעות הערב המוקדמות.
משה השתחרר רק לפני שבועות ספורים ממעצר של 3 חודשים, לאחר שצולם אוכל פיצה (!) יחד עם חבריו, ומיד קיבל צו חדש חמור עוד יותר, כצעד של נקמה, על מהלך מחאה בצווים המנהליים שהוביל כשצעירים נוספים סירבו להשתחרר והודיעו שהם מעדיפים להישאר בכלא, מאשר להיכנע לתכתיבי הצווים המנהליים – מהלך שהכניס את המערכת ללחץ, והביא לירידה מסוימת בכמות הצווים המנהליים.
הפעם זו לכאורה חקירה שגרתית, אלא שבסיום החקירה נכנס הראל גולדשטיין – חוקר ידוע לשמצה, שאחראי לפגיעה ביהודים רבים, ומציג את עצמו בתפקידו החדש – קצין מודיעין במחלק ל"פשיעה לאומנית" בימ"ר ש"י. הוא מתחיל במה שנראה כשיחת אזהרה ואיומים שגרתית, אלא שלפתע הוא מושיט יד למשה, ואומר לו אם תלחץ לי יד כעת ותסכים לשיתוף פעולה – יגמרו הצווים המנהליים, אבל אם לא – נדאג לנטרל אותך...  

משה לא לחץ את היד, והוא שוחרר כעבור מספר שעות.
לפני שבועיים...
משה שחור נעצר ביציאה מישיבת בית אורות בהר הזיתים, בלש משטרתי טוען שכמה שעות קודם נכנס לבית המדרש וראה אותו לומד בחברותא (!) עם בנימין – חבר טוב שנמצא ברשימת איסורי יצירת הקשר שלו, אין אפילו תמונה, אבל עדותו של השוטר שתפס אותו על חם לומד תורה... הספיקה לשופט לשלוח את משה בן רבקה למעצר עד לתום ההליכים, והוא נמצא כעת בכלא איילון.
קשה להאמין שהסיפור הזה יפריע למישהו, לאיש לא אכפת מהבריונות שמופעלת כנגד נערי הגבעות. גם סיפורים מזעזעים מאלו, התקבלו בשתיקה, אם לא בשמחה לאיד אצל ציבור המתיישבים, נוח להם עם זה כל עוד זה לא מגיע אליהם. חברי הכנסת של הבית היהודי נהנים לעבור מהצד של הנרדפים לצד של הרודפים, ואין לנו על מי להישען אלא על אבינו שבשמים.
אבל גם כשאנחנו לא יודעים בדיוק כיצד אפשר לעזור, חשוב להזדהות עם חברנו משה בן רבקה שנמצא במעצר כדי להפחיד את כולנו - שלא נעיז למחות, שלא נעיז להתקומם על ההפקרות וסתימת הפיות, שלא נעיז לחלום. ואת זה דווקא אנחנו נעשה נמשיך לחלום, נמשיך להיאבק, נמשיך להתקומם ולא נשכח ולא נסלח.


No comments:

Reb Neuberger: HASHEM HURLED PARO’S ARMY INTO THE SEA

    I did not expect to send out another mailing before  Pesach , but a Great Miracle has occurred.   I must admit my shortcomings. I did no...